Audun Beyer

Image of Audun Beyer
Norwegian version of this page
Position Senior Research Fellow
Degree PhD
Contact +47 402 23 626 audun.beyer@samfunnsforskning.no

Media scholar with a strong interest in political communication

Audun Beyer has his degree in media and communication science. In his research he has dealt with questions relating to political communication, news, opinion formation and media effects, mainly using quantitative data and methods.

His research has been published in several international journals, and has received awards in conferences arranged by the International Communication Association (ICA) and the Association for Education in Journalism and Mass Communication (AEJMC).

Tags: Elections and Democracy, Digitalization, Migration

Publications

  • Aalberg, Toril & Beyer, Audun Nesheim (2015). Human Interest Framing of Irregular Immigration: An Empirical Study of Public Preferences for Personalized News Stories in the United States, France, and Norway. American Behavioral Scientist.  59(7), s 858- 875 . doi: 10.1177/0002764215573258 Show summary
  • Beyer, Audun Nesheim & Matthes, Jörg (2015). Public Perceptions of the Media Coverage of Irregular Immigration: Comparative Insights From France, the United States, and Norway. American Behavioral Scientist. . doi: 10.1177/0002764215573253
  • Beyer, Audun & Matthes, Jörg (2015). Attitudes toward illegal immigration and exposure to public service and commercial broadcasting in France, Norway, and the United States . International Journal of Communication.  9(1), s 3264- 3279
  • Figenschou, Tine Ustad; Beyer, Audun & Thorbjørnsrud, Kjersti (2015). The moral police : agenda-setting and framing effects of a new(s) concept of immigration. Nordicom Review.  36(1), s 65- 78 Show summary
  • Matthes, Jörg & Beyer, Audun Nesheim (2015). Toward a cognitive-affective process model of hostile media perceptions: A multi-country structural equation modeling approach. Communication Research. . doi: 10.1177/0093650215594234
  • Waldahl, Ragnar & Beyer, Audun (2015). Offentlig opinion og politisk kommunikasjon, I: Øyvind Ihlen; Eli Skogerbø & Sigurd Allern (red.),  Makt, medier og politikk: Norsk politisk kommunikasjon.  Universitetsforlaget.  ISBN 9788215024585.  3.  s 34 - 46
  • Beyer, Audun & Figenschou, Tine Ustad (2014). Human-Interest Fatigue: Audience Evaluations of a Massive Emotional Story. International Journal of Communication.  8, s 1944- 1963 Show summary
  • Beyer, Audun; Knutsen, Carl Henrik & Rasch, Bjørn Erik (2014). Election campaigns, issue focus and voting intentions: Survey experiments of norwegian voters . Scandinavian Political Studies.  37(4), s 406- 427 . doi: 10.1111/1467-9477.12029 Show summary
  • Figenschou, Tine Ustad & Beyer, Audun (2014). Elitene, minoritetene og mediene: Definisjonsmakt i norsk innvandringsdebatt. Tidsskrift for samfunnsforskning.  55(1), s 25- 54
  • Figenschou, Tine Ustad & Beyer, Audun (2014). The Limits of the Debate: How the Oslo Terror Shook the Norwegian Immigration Debate. The International Journal of Press/Politics.  19(4), s 430- 452 . doi: 10.1177/1940161214542954 Show summary
  • Beyer, Audun (2013). Political superstars: Celebrity politics and the media. Internasjonal Politikk.  71(4), s 581- 590
  • Beyer, Audun (2013). Politiske superstjerner: Kjendispolitikk og mediene. Internasjonal Politikk.  71(4), s 581- 590
  • Beyer, Audun (2010). Hvordan studere generiske nyhetsrammer? forslag til metodiske forbedringer . Norsk Medietidsskrift.  17(2), s 162- 179
  • Beyer, Audun & Waldahl, Ragnar (2009). Partibarometre i mediene. Samsvarer presentasjonen med nasjonale og internasjonale anbefalinger? Resultater fra valgåret 2005. Tidsskrift for samfunnsforskning.  50(1), s 55- 70 Show summary
  • Waldahl, Ragnar & Beyer, Audun (2008). Meningsmålinger og valgkamp i USA. Internasjonal Politikk.  66(2-3), s 435- 449

View all works in Cristin

  • Ringdal, Nils Johan & Beyer, Audun (2008). Georg Valentin von Munthe af Morgenstiernes forunderlige liv og reiser. Aschehoug & Co.  ISBN 9788203188336.  784 s.

View all works in Cristin

  • Beyer, Audun; Brekke, Jan-Paul & Thorbjørnsrud, Kjersti (2017). Communicating borders : informing migrants and potential asylum seekers through social media . Full text in Research Archive Show summary
  • Beyer, Audun (2012). Valgets nyhetsrammer. Produksjon, innhold, opinion.
  • Waldahl, Ragnar; Aardal, Bernt & Beyer, Audun Nesheim (2006). Påvirkes velgerne av meningsmålinger?.

View all works in Cristin

  • Beyer, Audun (2016, 09. september). Komikere i politikken. [Radio].  Radio Nova.
  • Beyer, Audun Nesheim (2015). Bokanmeldelse av David Nicolas Hopmann & Morten Skovsgaard (red.) Forskningsmetoder i journalistik og politisk kommunikation København: Hans Reitzels Forlag 2014. 381 sider. Tidsskrift for samfunnsforskning.  56(1), s 112- 115
  • Beyer, Audun (2014, 21. juni). Kjendiser i politikerklær.  Vårt land.
  • Beyer, Audun (2014, 12. januar). Mediene skygget unna innvandring etter 22. juli . [Internett].  vg.no.
  • Beyer, Audun (2014). Politiske superstjerner: Kjendisaktivisme og politikerkjendiser . Hvor hender det?.
  • Figenschou, Tine Ustad & Beyer, Audun (2014). The Limits of the Debate. How the Oslo Terror Attacks shook the Norwegian Immigration Debate.
  • Beyer, Audun (2013). Book review of the book ‘Civic Experiences and Public Connection’ (Kaun, 2012). Nordisk Østforum.
  • Beyer, Audun (2013, 13. desember). Politikerkjendiser. [Radio].  NRK P2 - Politisk kvarter.
  • Beyer, Audun & Figenschou, Tine Ustad (2013). Burglar Alarm Fatigue. Media-hype, human-interest frames and audience reactions to a real-life news serial.
  • Figenschou, Tine Ustad & Beyer, Audun (2013). Norwegian Identity Revisited: How the 22/7 Terror Attacks Shook the Immigration Debate.
  • Matthes, Jörg & Beyer, Audun (2013). Toward a Cognitive-affective Process Model of Hostile Media Perceptions: A Multi-Country Structural Equation Modeling Approach.
  • Andresen, Kari & Beyer, Audun (2012, 18. juni). Forskeruenighet om kvalitet på nyheter . [Internett].  forskning.no.
  • Andresen, Kari & Beyer, Audun (2012, 13. juni). Spillet om nyhetene . [Internett].  uio.no.
  • Beyer, Audun (2012). Bokanmeldelse av: Christina Holtz-Bacha & Jesper Strömbäck, J. (eds.): Opinion Polls and the Media. Reflecting and Shaping Public Opinion. Nordicom Information.  (3-4)
  • Beyer, Audun & Figenschou, Tine Ustad (2012). The consequences of mediatized news serials – what does the audience say?.
  • Beyer, Audun (2011, 12. august). - Mindre sirkus, mer politikk. [Internett].  nrk.no (http://nrk.no/kultur-og-underholdning/1.7747273).
  • Beyer, Audun (2011, 12. august). Intervju om valgkampen etter 22. juli. [Radio].  NRK Kulturnytt.
  • Beyer, Audun (2009, 11. september). Erna er twitter-dronningen.  VG.
  • Beyer, Audun (2009, 08. september). Forsker på fjernsynets valgdekning. [Internett].  NRK Torget.
  • Beyer, Audun (2009). Generic news frames and content analysis. A strategy for better measurement and operationalization of generic news frames.
  • Beyer, Audun (2009, 10. mars). Meningsmålinger i mediene. [Radio].  NRK P2 - Politisk kvarter.
  • Beyer, Audun (2008). Partibarometre i mediene.
  • Waldahl, Ragnar; Beyer, Audun & Leira, Halvard (2008). Meningsmålinger gir ikke svaret. USA-VALG: HVOR PÅLITELIG BILDE KAN MENINGSMÅLINGER GI AV OPINIONSFORDELINGEN, OG HVILKE SPESIFIKKE UTFORDRINGER KNYTTER SEG TIL AMERIKANSKE PRESIDENTVALG? . Dagbladet.
  • Waldahl, Ragnar & Beyer, Audun (2007). Lar vi oss påvirke av meningsmålinger? . Minerva.

View all works in Cristin

Published May 19, 2017 4:33 PM - Last modified June 29, 2017 12:53 PM